پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

فقط چندروز مانده به ثبت نام/ تازه ترین اخبارانتخاباتی در هرمزگان

 

با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کداندیداهای نمایندگی مجلس،فضای انتخاباتی در هرمزگان به گونه‌ای است که تعدادی از نمایندگان سرشناس و سابق مجلس شورای اسلامی ، مسوولان و استادان دانشگاه از مدتها قبل به صورت پنهان و آشکار فعالیتهای انتخاباتی و رایزنی خودشان را برای جلب توجه مردم آغاز کرده‌اند و اسب خود را زین نموده تا بر توسن شانس و اقبالشان برای ورود به مجلس نهم در بهارستان و تصاحب یکی از صندلی‌های سبز مجلس بتازند .

به گزارش صبح ساحل، نامزدهای احتمالی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از هم اکنون در شهرها و روستاهای هرمزگان مشغول برنامه‌ریزی، سخنرانی و یارگیری از بین افراد مطرح و ذی نفوذ در بین قشرهای مختلف جامعه هستند تا در صورت تقویت شانس حضور در مجلس بتوانند با برنامه‌ریزی بهتر در جمع حائزان آراء قرار گیرند . حضور در مجالس و محافل، نشست‌های خانگی، محفلی، اداری، صنفی، مسابقات ورزشی، ارائه مقاله و گزارش به نشریات و روی خوش نشان دادن و مهربانی با مردم از زمینه‌سازی‌های اعلام آمادگی نامزدهای احتمالی برای شرکت در انتخابات آینده مجلس است. حوزه انتخابیه بندرعباس بدلیل داشتن 3 نماینده در مجلس از پرچهره‌ترین حوزه‌های انتخابیه در استان است. محمد آشوری عضو هیات رئیسه مجلس، سید مصطفی ذوالقدر و محمد امین فرج‌زاده تلاش مجدد خود را برای ابقاء در مجلس آغاز کرده‌اند و بنظر می‌رسد آشوری یکی از گزینه‌های اصلی جبهه متحد اصولگرایی در استان باشد. احمد حبیبی نماینده مردم در مجلس ششم در حال رایزنی بوده و علی دیرباز نماینده دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی که با اختلاف ناچیزی از حضور در مجلس هشتم بازماند ، اینروزها سرگرم رایزنی و مذاکره با حامیان خود برای حضور قطعی و فعال در رقابتهای انتخاباتی است. منصور آرامی شهردار سابق بندرعباس فعالیتهای خود را گسترش داده و سفرهای خود را به مناطق مختلف حوزه انتخابیه آغاز کرده و مهران شاهی عضو سابق شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز فعالیت اصلی خود را فعلا در شهر بندرعباس متمرکز کرده و با حضور در محلات مختلف دیدگاه‌ها و انتقادهای خود را در مورد موضوعات مختلف و عملکرد بعضی از مدیران و سیاسیون استان صریحا بیان می‌کند . ابوالقاسم جراره مدیر کل سابق سیاسی و انتخابات استانداری از دیگر نامزدهای احتمالی انتخابات آینده می‌باشد که در لیست حامیان دولت قرار خواهد گرفت. موسی بازیار و علی سلیمانی از کاندیدادهای مجلس هشتم احتمالا بار دیگر وارد عرصه انتخابات خواهند شد. موسی مولاپرست از فرماندهان سابق سپاه استان نیز در این عرصه فعالتر شده است. حسین سالاری مدیرکل سابق امور اجتماعی استانداری هرمزگان ، دکتر سالاری از پزشکان شهر بندرعباس و دکتر عامری رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور نیز از دیگر نامزدهای احتمالی این حوزه هستند.

از حوزه‌ی غرب هرمزگان خبرهای داغی به گوش می‌رسد. رقابت سه کاندیدای مطرح در این حوزه دیدنی خواهد بود. احمد جباری نماینده فعلی این حوزه که در دوره گذشته رقابت را از سید عبدالله حسینی نماینده 5 دوره مجلس برده بود این بار علاوه بر رقابت با رقیب سرشناس خود باید با محمد نصوری معاون سابق امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز به رقابت بپردازد. البته خالد زمزم‌نژاد عضو سابق شورای استان و بخش مرکزی بندرلنگه نیز احتمالا نامزد انتخابات مجلس در این حوزه خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید چه کسانی اقدام به ثبت‌نام خواهند کرد ؟ چه کسانی از فیلتر شورای نگهبان عبور خواهند کرد ؟ آیا اصلاح‌طلبان هرمزگان لیست انتخاباتی خواهند داد؟ اهل سنت هرمزگان به ویژه در حوزه انتخابیه بندرعباس کاندیدای اختصاصی خواهند داشت یا از نامزدهای دیگر حمایت خواهند کرد؟ کاندیدا های جبهه متحد اصولگرایان، جبهه پایداری و حامیان دولت چه کسانی خواهند بود ؟ آیا اصولگرایان استان متحد شده و به لیست واحد خواهند رسید؟ و در آخر چه کسانی از طرف مردم انتخاب و به مجلس راه پیدا خواهند کرد؟ 

نظرات 2 + ارسال نظر
دهتلی یکشنبه 27 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 21:42

واووووووووووووو.شاهکار کردی!!!!!!!!!!!!!!!!.هیچی نمیگم همین کفایت میکنه.دستت درست. واقعا وقت نداشتم و میخواستم ادای دینی کرده باشم.واقعا راحتم کردی.دست مریزاد.

غریبه یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 20:30

بگین بره کنار........
خودشمیدونه باکیم...
مگه تو این 5دوره چکار کردی که دوباره اومدی؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد