پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

آغاز عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری پیشگیری و مهار سیل در پدل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از شروع عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری پیشگیری و مهار سیل از ا ول آذر ماه در حوضه پدل شهرستان بندرلنگه خبر داد.

به گزارش دریا نیوز، روح ا... وفا کیش افزود : امروز اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در همه سطوح جامعه بر کسی پوشیده نیست،روستای پدل در بخش مهران ( پدل و لمزان ) شهرستان بندر لنگه واقع شده است. که قطب کشاورزی شهرستان به شمار می آید  ، ضرورت اجرای عملیات آبخیزداری در این منطقه با توجه به خسکسالی های چند ساله اخیر و بارش بارانهای سریع و زود گذر در این منطقه جهت کنترل وجلوگیری از هدر رفت آب رودخانه بردسیاه از اهمیت زیادی برخوردار است .
او اظهار نمود : این پروژه در قالب احداث یک دستگاه سد سنگی ملاتی با مساحت حوزه آبخیز 2870 هکتار و ارتفاع 7 متر با هدف مدیریت حوزه آبخیز،کنترل سیل و کاهش خسارات ناشی از سیل ، تغذیه سفره های آب زیرزمینی ، پایدار سازی تولید کشاورزی و همچنین افزایش آب چاه های پایین دست  ، بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه و احیای اراضی پایین دست و همچنین ایجاد اشتغال اجرا خواهد شد
.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد جلیل علوی سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:07

اهداف کلی آبخیزداری :
- پیشگیری از نابود شدن خاک ، حفاظت وتثبیت آن در همه اراضی
- کنترل آبهای سطحی ومهار هرزآبها واستفاده از آنها
- افزایش مقدارآبهای زیرزمینی وتغذیه سفر های آب زیرزمینی
- بالا بردن میزان نفوذ پذیری زمین
- پیشگیری از وقوع سیل های خانمان برانداز
امیدوارم اجرای پروژ ههای آبخیزداری راهکاری باشد برای حفظ روانابها و استحصال حجم عظیمی از آب برای کشاورزی که زمینه ساز توسعه پایدار بخش کشاورزی می باشد.
(محمد جلیل علوی ،مسئول آبخیزداری شهرستان بندرلنگه)

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد