پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

توافق جباری و نماینده لارستان برای پیوستن غرب هرمزگان به فارس؟؟؟

داستان جدایی بخش هایی از هرمزگان و پیوستن آنها به استان های همجوار، مدتی است که بر سر زبان ها افتاده و چندی قبل نیز سردار رشید جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی خواستار محقق شدن این امر شد.

این سخنان سبب شد که اکثر فعالان فرهنگی و سیاسی در این خصوص ، موضع گیری و مخالفت خود را در قالب نامه سرگشاده و بیانیه در نشریات، سایت ها و خبرگزاری ها منتشر کنند. بسیاری از فرهنگیان، هنرمندان و همچنین نمایندگان هرمزگان هر کدام بصورت جدگانه در مصاحبه ها با نشریات مخالفت جدی خود را اعلام نموده و بسیاری نیز خواستار عذرخواهی سردار رشید از گفته های خود شدند.

احمد جباری بعنوان نماینده حوزه غرب هرمزگان نیز از اولین افرادی بود که در خصوص این جدایی سازی واکنش نشان داد و این موضوع را غیر ممکن بر شمرد.

ایشان در سایت شخصی خود اضهار داشتند: این دست اظهارنظرها هم موجب ناراحتی مردم و هم باعث دلسردی می‌شود و جدا کردن بخش هایی از استان هرمزگان راهکار خوبی برای آباد کردن سواحل نیست. نماینده بندرلنگه، بستک و پارسیان، جدا کردن هر قسمت از استان‌های جنوبی را اشتباهی بزرگ خواند و گفت: عمده این مناطق در جوار میدان‌های عظیم نفتی و گازی قرار گرفته‌اند و یا خود دارای منابع گسترده و غنی هستند اما از این ثروت‌ها هرگز برخوردار نشده‌اند، بهتر است به‌جای جدا کردن این مناطق، تلاش کرد تا کمک‌ها و اعتبارات آبادانی آنها افزایش یابد تا کمبودها را بتوان به سرعت از بین برد و کشور را آباد کرد

اما اکنون پس از گذشت چند ماه و کم رنگ شدن این بحث و اضهار نظر ها، انتشار فایل صوتی مصاحبه جنجالی علی اصغر حسنی نماینده شهرستان های لار،خنج و گراش با رادیو آنلاین صحبت نو  در وب سایت "جناح آنلاین" ابعاد تازه ای به موضوع جدایی غرب هرمزگان بخشیده است.

 وی چند ماه قبل در گفتگو با خبر نگار صحبت نو لارستان، در خصوص ایجاد استان فارس جنوبی به مرکزیت لارستان یا لامرد می گوید : با احمد جباری نماینده غرب هرمزگان برای الحاق بستک و پارسیان به استان فارس به توافق رسیده ایم...!

این نقل از نماینده حوزه جنوب فارس، در تضاد با موضع گیری چندی پیش  احمد جباری نماینده شهرستان های بستک، لنگه و پارسیان است و چنانچه این گفته صحت داشته باشد، یک جبه گیری دو سویه را از احمد جباری شاهد بوده ایم.

لذا می طلبد نماینده محترم هرچه سریعتر توضیحات خود مبنی بر تایید و یا تکذیب گفته ی نماینده لارستان ارائه نمایند تا شک و شبهه های بوجود آمده در اذهان عمومی در خصوص حمایت ایشان از طرح جدایی مناطق غرب هرمزگان و الحاق آن به استان فارس رفع شود.


لینک خبر در جناح آنلاین:

http://www.janahonline.com/index.php?topic=2083.0


در همین زمینه بخوانید:

http://latidan3.blogsky.com/1390/10/24/post-150/

نظرات 6 + ارسال نظر
جناح یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 17:36 http://www.janahonline.com/index.php?topic=2083.0

دوست عزیز لطفا برای همکاری در شفاف سازی لطف کنید منبع خبرتون رو هم بنویسید.

فرداد یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 18:11

سلام ، خسته نباشید ولی فکر میکنم الحاق به لارستان منظور شماست نه فارس ، البته همیشه تاریخ ، بستک جزء لارستان بوده واین ریشه تاریخی دارد و اواخر حکومت شاه به استان ساحلی پیوسته ، ما که از این استان لعنتی خیری ندیدیم حالا به یک استان جدید دیگه بریم ببینیم چی میشه

جواب به فرداد شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 00:20

دوست عزیز معلومه شما از این مطلب متواضعانتون اهدافی داشتین. وگرنه اینجوری گفتین خیری ندیدیم هم خیلی بی انصافیه. دوست عزیز اگه بریم زیر دست لارستان، اونم با چنین مرکز استان ضعیفی چطور انتظار دارین وضعیت بهتر بشه؟ بله یه زمانی بندرعباس و لار و خیلی شهرهای دیگه چندان چیزخاصی نبودن و تفاوتی بینشون نبود، ولی الان خیلی اوضاع تغییر کرده و مثل هم نیستن.
لارستان استان بشه فقط به فکر پیشرفت خودشونن. برین از مطالبی که تو سایتاشون مینویسن ببینید چه ذهنیتی دارن. جایی که با شهرستان هاش مثل گراش مشکل داشته باشه معلومه چه استانی خواهد شد!

مهرنوش یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:31

اینها همه خوراک تبلیغاتی کاندیداهایی است که تقریبا پایگاه مردمی ندارند و بر مرکب فاسد و کثیف دروغ و کلک زدن به مردم ساده منطقه سوارند.
راه حل اینست که از غرب هرمزگان نماینده ای قابل، باسواد، زیرک و کاردان به مجلس رود و گرنه اوضاع همینست که تا الان بوده ...

لطفا بخوانید شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 20:37

کسی با گراش مشکلی نداشت این گراش بود که با روستاهاش مشکل داشت حتی الان بعضی از روستاهای لارستان که زیر نظر گراش رفتند با وجود مخالفت گراش به زور تبدیل به بخش شدند مثل ارد و خواستند جزو لارستان بمانند چون انها هم ناراضی بودند که از ان جمله بود بیانات امام جمعه ارد برضد گراش!

دختران کوهیج سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:20 http://dokhtaranekoohij.blogfa.com

خیلی عایه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد