پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

جباری مطرح کرد: تشکیل استان خلیج فارس به مرکزیت بندرلنگه!!!

نماینده غرب هرمزگان به جای آنکه خود را از اتهام سنگینی همچون "انجام توافقات پشت پرده برای الحاق پارسیان و بستک به منطقه لارستان" مبرا کند، روز گذشته سخن از استانی به نام خلیج فارس آنهم به مرکزیت بندر لنگه به میان آورده است...

به گزارش هرمزگان نیوز، از اوایل سال گذشته و در شرایطی که کشور امارات متحده عربی به پشتوانه برخی کشورهای غربی و عربی همچنان بر طبل ادعاهای ارضی نسبت به جزایر سه گانه می کوبد، تعدادی از رسانه ها در مقاله هایی خواستار این امر شدند که دولت جمهوری اسلامی اقدامات عملی بیشتری را برای تثبیت قوی تر حاکمیت ایران بر بوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در دستور کار قرار دهد.

پیشنهاد مشخصی که در این رابطه توسط تعدادی از صاحب نظران مطرح شد، این بود که مجموعه جزایر ایرانی خلیج فارس، در قالب یک استان مجمع الجزیره ای به نام "استان خلیج فارس" در آیند و مرکز این استان تازه تأسیس نیز "بوموسی" باشد.

چند مدت پیش نیز سایت خبری تابناک، رسانه نزدیک به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تصویب این طرح در مجلس و اجرای هر چه سریعتر آن شد اما این روزها که تنور وعده و وعیدهای دم انتخاباتی داغ شده و هر کاندیدایی برای جلب توجه مردم طرح و برنامه هایی را به نام خود مطرح می کند، نماینده مردم غرب هرمزگان گویا بی خبر از مباحث مطرح شده در رسانه ها، مدعی "طراحی و پیگیری تشکیل استان خلیج فارس به مرکزیت بندرلنگه"شده است.

حاج احمد جباری روز گذشته در مصاحبه ای با یکی از سایت ها به جای آنکه خود را از اتهام سنگینی همچون "انجام توافقات پشت پرده برای الحاق بستک و پارسیان به منطقه لارستان" مبرا کند، سخن از استانی به نام خلیج فارس به میان آورده که معلوم نیست به جای تلاش برای اتحاد داخلی در برابر تبلیغات شیخ نشینان برای تغییر نام خلیج فارس گویا قرار است با سخنانش آتش اختلافات منطقه ای و محلی – همچون اتفاقات جنوب فارس- را دوباره شعله ور کند؛ آنگونه که تابستان امسال پس از مطرح شدن طرح تجزیه هرمزگان از سوی سردار رشید و پیشنهاد "الحاق پارسیان به استان فارس و جاسک به کرمان" چنین شد و این دست اظهارات واکنش های تندی از سوی اقشار مختلف هرمزگان را در پی داشت که در پایان سردار رشید مجبور شد از هرمزگانی ها رسماً عذرخواهی کند.

بحث از طرح تجزیه هرمزگان اما برای چند ماهی به بایگانی رسانه ها و حافظه افکار عمومی سپرده شد تا اینکه هفته گذشته، انتشار یک فایل صوتی در یکی از سایت های محلی استان قصه را وارد فاز تازه ای کرد. بنا به آنچه جناح آنلاین منتشر کرده، علی اصغر حسنی نماینده ی دوره هشتم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای جنجالی که گفته می شود در ماه های گذشته انجام شده خبر از توافق خود با نماینده غرب هرمزگان برای الحاق منطقه ی بستک و گاوبندی به لارستان در صورت استان شدن لار داده است! با انتشار این فایل صوتی در نزدیکی انتخابات مجلس ایجاب می کرد که آقای جباری در برابر این ادعای منتشر شده عکس العمل نشان بدهند؛ نه اینکه ...

احمد جباری در گفت و گو با لنگه نیوز با اشاره به طرح "تشکیل استان خلیج فارس به مرکزیت بندر لنگه" گفته است: «ضمن تبریک به مردم شهر بندرلنگه و غرب استان این طرح را بنده طراحی و تنظیم نموده ام و در حال حاضر در خانه ملت مشغول به رایزنی ها هستم تا بتوانم این طرح را توجیه کنم.»

وی در ادامه افزود: «تمامی مقدمات کار فراهم شده است و من امیدواری زیادی برای توجیه دیگر نمایندگان ملت و همچنین دولت دارم و این خبر خوش را بنده با افتخار در مجلس هشتم به شما اعلام می کنم که به زودی شاهد استان جدید خلیج فارس به مرکزیت بندرلنگه خواهیم بود.»

با خواندن این سخنان آقای نماینده در آستانه انتخابات، چیزی جز وعده و وعید انتخاباتی به ذهن آدمی خطور نمی کند. به قول شاعر" هردم از این باغ بری می رسد/ تازه تر از تازه تری می رسد!"

نظرات 2 + ارسال نظر
جاشک شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 19:11 http://jashkesabz.ir

باسلام...................پاشنه اشیل و چشم اسفندیار امثال جباری اگاهی هرچه بهتر مردم از اقدامات پشت پرده ای است که گه گاهی از همه لایه های حفظتی که خود تعریف کرده اند درز میکگند و بمثابه نماینده شرق که سالها اینگونه جایگاه خود را در بین عوام تثبیت کرده بود هویدا میگردند و مطمننم دگر بار مردم غرب ما اشتباه شرق را تکرار نخواهند کرد هرچند اشرقیان هرمزگان اینبار عزم خود را جزم کرده اند تا نماینده همه افکار را روانه کنند.................من بروزم..و چنانچه برمن منت گذاشته در صفحه ت ا برایم فضایی تعریف کنید که همان لینکش گویند هزاران سپاس تقدیمتان باد

حبیبی چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 18:09

شرمنده میشیم که طی این ۴ سال به هر مسئول استانی و یا نمایندگان سر میزدیم می گفتند: این نماینده است که شما فرستادید مجلس، دیگه کسی نبود و آدم قحطی بود... احمدجان چیکار کردی؟؟؟! حجالت هم خوب چیزیه!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد